Kimler Özel Güvenlik Olamaz ?

26 Mayıs 2009 tarihinde yayinlandi

 

Türk Ceza Kanununun 53. maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, cinsel dokunulmazlığa karşı suçlar, kamunun sağlığına karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, kaçakçılık veya fuhuş suçlarından mahkûm olmamak.

 

ÖNEMLİ NOT :

1.  Bu sayfada yapılan yorumlar bilgilendirme amaçlı olup başvuruları kabul eden özel güvenlik şubelerini bağlayıcı nitelikte değildir. Temel veya yenilemeden başvurular hakkında son ve geçerli karar özel güvenlik şubeler tarafından verilir.

2.  Hakkında devam eden veya sonuçlanmış mahkeme işlemi olanların öncelikle kurslarına danışmaları tavsiye edilir.

 

 

 

.

Bu yazı bugün : 3, toplamda : 129139 kişi tarafından okundu.

  1. 16 Kasım 2016 - 09:43 | #1

    Mehmet :

    Hocam ama sızdde dednız hagb lı sıllahsız olarak alabılırsnz dye buulundgnuz ıl onmlı dye o zaman hıc byerde kabul edılmyr bu hagb lı sıstem

    Ankara’da olmuyor, bulunduğunuz ilde olabilir dedim. Sonradan evrakı verirken polislerin olumlu bakma demesi üzerine öyle yazdım. Ankara’da özel güvenlikten sorumlu vali yardımcısının takdiri böyle olduğu için onay verilmiyor. Başka illerde alanlar var, moralinizi bozmayın. Sonuçta iliniz emniyetine bağlı bir durum. İyi günler.

  2. 18 Kasım 2016 - 14:27 | #2

    DENİZ :

    Hocam merhaba beni suan 3 tane davam devam etmekte davalarımda örgüt üyeliği örgüt probagandası var 9 aydır devam etmekte davalarım
    Bu davalar yüzünden özel güvenlik olabilirmiyim olamazmıyım cevaplarsanız sevinirim
    Adli sicil kaydım temiz
    Hapis yatmadım

    Yardımcı olursanız çok sevinirim..

    İyi geceler

    Sadece örgüt ve çete suçlarında dava devam ederken kimlik verilmiyor. Diğer suçlarda davanın devam ettiği belgelenerek en azından mahkeme bitene kadar kimlik almak mümkün iken çete-örgüt, devletin bütünlüğüne yönelik suçlarda kimlik onayı verilmiyor, kimliği olanların kimliklerine dava bittiğinde tekrar değerlendirilmek üzere el konuyor. Dolayısıyla özel güvenlik eğitiminin hayli masraflı bir süreç olduğunu göz önüne alarak davalar bitene kadar beklemenizi tavsiye ederim. İyi günler.

  3. 18 Kasım 2016 - 14:31 | #3

    salih :

    siyasi bir olaydan dolayı alındım ama mağdurrum soruşturma hakkımda var ama mahkeme yok kimlik alabilirmıyım

    Örgüt-çete kapsamında davası olanlara, mahkeme sonuçlanana kadar kimlik verilmiyor. Hakkınızdaki iddianame ile bulunduğunuz il özel güvenlik şubesine danışmanızı tavsiye ederim. İyi günler.

  4. 22 Kasım 2016 - 12:40 | #4

    Gökhan :

    Merhaba hocam 2013 yılında sonuçlanan mahkeme sonucunda 9 aylık ceza aldım hagb kapsamında ertelendi. Davanın konusu alt komşuyla kavga ettim düştü ayağı kırıldı. Silah veya bıçak kullanma yok. Silahsız kimliğim var silahlı ya çevirecem sorun olurmu.

    Tek mahkeme ve bir yıldan az ceza nedeniyle silahlı almanızda sorun yok gibi görünüyor. Ancak riske girmemek açısından o mahkemeye ait kararla birlikte özel güvenlik veya ruhsat şubeye danışmanızı tavsiye ederim. İyi günler.

  5. 22 Kasım 2016 - 12:42 | #5

    DENİZ :

    Silahsız karta mı alamıyoruz kursta hoca sordum hoca dediki hüküm giymemişsen sorun olmaz avukatlarda 53 madde nin hükümüme bagli oldugunu söylüyor siz mahkemeler bitince alırsınız diyorsunuz

    Örgüt-çete suçlarında 53.madde kurtarmaz. En doğru ve kesin cevabı alabileceğiniz yer, özel güvenlik şubesidir. Mahkeme kararları ile oraya başvurup danışmanızı tavsiye ederim. Evraktaki detaylar sonucu değiştirebildiği için net bilemiyorum. İyi günler.

  6. 22 Kasım 2016 - 12:44 | #6

    Gökhan :

    Slm bende özel güvenlik sınavı na girip kazandım kimlik için evrakları hazırladım ama randevuya biraz daha zaman var aslında beni düşündüren bir kaç şey var daha önce sicilimde kayıtlı olan sorunlar simdise sadece beş yıllık kalan bi davam.var bu yıl sonu oda sicilde gorunmuyecek ama tabi devlet kurumları için adlı sicil kaydında görünüyor ama hiç yatmadim ilkinde para cezası ikincisi dde denetimli serbestlikle cezanın beş yıl geri bırakılıp her hangi bir sucda ververilen kararın uygulanması oldu bunlar kimlik almamda sorun yasatirmi bana istanbulda ikamet eediyorum yardımcı olursanız sevinirim iyi günler

    Sayfanın başında kırmızı renkle vurgulanan suçlardan 1 gün hapis veya 1 TL adli para cezası almak dahi özel güvenliğe engel hal sayılır. Diğer suçlarda bir yıldan az veya bir yıldan fazla ise HAGB olup olmadığına bakılır. Emniyet GBT kayıtlarını esas alır, adli sicilde görünüp görünmemesi önemli değildir. Durumunuzu buna göre değerlendirmenizi tavsiye ederim. İyi günler.

  7. 22 Kasım 2016 - 13:13 | #7

    vedat :

    selamın aleykum ya sayın hocam vbenim iş bıraz tuhaf ben 2008 yılında cahilik yapıp bir suc işledidık hgb kararı almamıstım ozamanlar 2012 yılında özel güvenlik görevlisi oldum ve kimlik yenileme suruem 5 yılı gelıbnce yenıleme yaptırmak için emniyete evrakları teslım etdım bir arayım dedım emnıyetı sonuc gelmiş 2008 yılında bir kapanmıs yanı mahkemen var dedı ozamanlarda bana gerekceli karar getir deeddı göturdum guvenlık kartın iptal olur dedi bu şartlarda uymaz dedi oraya kadarda tamam diyelim şimdi madem 2008 yıldında davam vardı eskı bir mahkeme arsivde madem cıktı be arkadaşım ozmöan bana 2012 yılnda niye bu kımlıği verdiniz sonucta ozmanda gözukoyrdu şimdi akılarına geldi polise dedim ozman niye verdınzı bu kılgı ozmanda sonucta bunlar vardı diyor ihmal var burda dediklerınde haklısn kardesım dedi sagolsun poliste anlayıslı cıktı benım yapcagım bişey yok dedi şuan kamuda görev yapıyrum özel guvenlık için taseron olarak şimdi özel güvenlik taseronlar herkeze kadro geldı ve bir memur ıhmalı yuzunde hem kadromu alamıycam hemde de işimdem olcam ozaman ihmal yapmasalrdı inçelerseler deselerde ben baska bir meslekte olcaktım suan cook uzgunum işimi kaybetcegıme ona gidiyrum ben bilmem diyor buna gidiyorum ben suclu degılım diyor yahu arkads suç benımmı işimi kaybetmısm tazmınatımı kaybetcem memurluk kadro hayalım yancak beni tamamen yaktılarbende hakkımı sonuna kadar arıycam idare mahkeme dava accam olmadı sonuc cıkmadsı avrupa mahkemsıne gıtcem benım canım yanımda ihmalı yapan memur kımse onunda canı yansın elımde tüm delil sonuclar var hocam,

    Oldukça uzun bir yorum ama suçun adı, cezanın süresi yok. İlk kartı aldığınızda denetimli serbestlik devam ediyor anlaşılan. HAGB’li kararlarda denetimli serbestlik süresinin başka suç işlemeden tamamlanması kaydıyla sonunda düşme kararı alınabilir. Size ilk kartı veren memur, HAGB’yi dikkate almış olabilir, tavrını olgun bulduğunuz memurun ise konuyla ilgili bilgisi az olabilir. İnsanlar doğal olarak inanmak istediklerine inanırlar ama gerçekler değişmez. Özel güvenlik olmak için bir takım şartlar arandığı, aranan şartların eğitim müfredatında olduğu, hatta soru olarak çıktığı da malum. Özel güvenlik olmak için başvururken veya eğitim aşamasında bunlara vakıf olmalısınız. Dolayısıyla bundan haberim yok demeniz zor. O memuru suçlamakta acele ettiğiniz kadar, kendi sorumluluğunuzu da hatırlamanız gerekir. Diyelim ki ilk memur görevini ihmal etti, bunun size yansıması en azından beş yıl sigortalı ve memnun olduğunuz bir işte çalışma imkanı sağlamış olmuyor mu? Hak aramak, herkesin hakkıdır, yasalarla da güvence altına alınmıştır. Elbette siz de sonuna kadar hakkınızı arayabilirsiniz. Ancak yukarıda izah etmeye çalıştığım gibi olayda sizin sorumluluğunuz da bu mahkemede dile gelecektir. O memur da sizin beş yıl çalışmanızdan çıkar sağlamış değil bu arada. Öfkenizi anlıyorum ama tüm bunları dikkate alarak hareket etmenizi tavsiye ederim. Eğer kararda HAGB varsa aynı mahkemeye başvurup düşme kararı almanız olayın seyrini değiştirebilir. İyi günler.

  8. 23 Kasım 2016 - 07:34 | #8

    İsmail :

    Merhaba hocam alkol veya uyuşturucu maddenin etkisi altındayken araç kullanma suçundan 25 gün hapis ve 5yıl hagb aldım.yanlız ben sadece alkol kullandım raporda belli zaten uyuşturucu kullanmadım.ilk dosyada alkol veya uyuşturucu suçu yazıyor.mahkeme kararı cıkmış olan dosyada ise trafik güvenliği suçu yazıyor.ben hangi suçtan yargılandım. ve uyuşturucu kullanmadım raporlarda belli sadece maddede öyle yazıyor.ben silahlı sertifikamı aldım. bu suçtan dolayı kimliğimi alabilirmiyim hocam.

    Hangi maddeden yargılandığınızı bilemiyorum. Ancak işin içine uyuşturucu madde girerse kararda her ne kadar HAGB olsa da ömür boyu silahlı almanız riske girebilir. Çünkü uyuşturucudan ceza alanlara; affa uğrasalar, mahkumiyet tüm neticeleriyle ortadan kalksa da hiç bir surette silah ruhsatı verilmemesine ilişkin mevzuat var. Dolayısıyla durumunuzu net bilemiyorum, kimlik başvurusunda mahkeme evrakı zaten sizden istenecek. Başvuruda ilgili memura danışmanızı veya silah ruhsat şubeye sormanızı tavsiye ederim. İyi günler.

  9. 26 Kasım 2016 - 16:39 | #9

    rana :

    Mrb hocam ben yaklaşık iki yıl gibi uyuşturucu suçundan cezaevinde yattım mahkeme süreci içerisinde tabi ceza almadım ama mahkeme hala devam ediyor sertifika alabilir miyim

    Taksirli suçlar hariç bir yıl ve üzeri ceza almak, özel güvenliğe engel hal sayılır. İki yıl hapis yattığınıza göre maalesef bu durumda özel güvenlik olmanız mümkün görünmüyor. İyi günler.

  10. 26 Kasım 2016 - 16:44 | #10

    fatih :

    Hocam ben görevi kötüye kullanmak suçundan yargılanıyor yargılanma sebebi aracın üzerinde bulunan tepe lambası kooparatifler kanununa göre ceza kooparatif tarafından ödenmezmiş ama ben ise girdiğimde beri bu lamba takılı ben şahsi bir hatam yok ve yenileme eğitimini tamamladım fakat mahkeme devam ettiği için silahlı kimliğini çıkartamiyorum ben bu ce dosyasından ceza alirmiyim

    Mahkeme devam ederken silahlı devam etmeniz mümkün değil. Dava sonuçlandığında bir yıldan az ceza alırsanız, yine silahlı olmanız mümkün. Kooperatiflerle ilgili yasal mevzuatı bilmiyorum. Ancak görevi kötüye kullanmadan bir yıldan az ceza sorun olmaz. İyi günler.

  11. 26 Kasım 2016 - 16:47 | #11

    Sinan d :

    Selam hocam.2 tane uyusturucudan 2 tane basit yaralama suçundan davam var.uyusturucu bulundurmak suçundan beraat aldım diğeri yargıtayda.basit yaralamadan ilk suçta 5sene aynı suça karışma deyip göndermişlerdi.5 sene içinde ikinci bir basit yaralama suçundan 600tl para cezası verdi.engel olur mu ögg olmama

    Ankara’da uyuşturucu suçundan ceza alanlara kimlik onayı verilmiyor. Ayrıca uyuşturucudan ceza alanlara silahlı kimlik verilmez. Elinizdeki mahkeme kararları ile bulunduğunuz il özel güvenlik şubesine danışmanızı tavsiye ederim. Konuyla ilgili en sağlıklı bilgiyi evrakı inceleyecek görevliden alabilirsiniz. İyi günler.

  12. 26 Kasım 2016 - 16:49 | #12

    ayhan :

    Iyi gunler ben 16-17 yasindayken işki ismistim bir bayana arkadan salirmisim ‘ve mahkemeye ciktim 1.sene 1ay 10 gun ceza acildi ama hapis cezasini onaylamadi tam tamina 9sene sonra kamu davasi acildi 1sene 1ay 10gun hapis cezasi onaylanmis ama 48 gun yattim guvenlik sertifikam var kimligimi alabilirmiyim

    Gerek suçun cinsel içerikli olması, gerekse cezanın bir yıldan fazla olması nedeniyle maalesef kimlik almanız mümkün görünmüyor. Yine de içinizde şüphe kalmaması açısından mahkeme evrakıyla birlikte, bulunduğunuz il özel güvenlik şubesine danışabilirsiniz. İyi günler.

  13. 26 Kasım 2016 - 16:59 | #13

    Adem :

    2008 den buyana güvenlik görevlisi olarak çalışdım devlet hastanesi ve belediyede bundan 10 kadar istanbul özel güvenlik şube ve İstanbul Valisi tarafından kimliğimi aldılar sebebi feto suçlaması 2013 den buyana bank asyada maaş hesabım ve faizsiz hesabın birikimimin olması ilerde bir evim olsun diye bir dikkatinizi çekeyim 2013 ve 2014 de maaşımı bu şerefsizin bankasından aldım devlet kurumun dan yani şimdi durumu çok kötü evim kira bir buçuk yaşında çocuğum var ustelik bir çoğumda olucak ve sigortalı bir işede giremiyorum işsizlik parası alamıyorum içeri alma yok ifade alma yok hiç bir hukuk sal birşey yapılmadan direk elimden aldılar benim ne yapmam gerek yardımcı olun. Ha buarada valiliğe dilekçe verdim diyer buyuk yerlere verdim şimdi nasıl anlamam lazım kendimi çok zor durumdayım mağdurum

    17-25 Aralık 2013′ten sonra da o bankada hesabınızın olması aleyhinize olmuş. Biliyorsunuz o tarih milat olarak kabul ediliyor, sonrasında banka ile ilişkisini devam ettirenlerin durumu sanırım bilinçli tercih gibi değerlendiriliyor. Gerçi kamuda iken tarihte bir yanlışlık yoksa maaşın 2014′de de oradan ödenmesi enteresan. Ülkemizin içinde bulunduğu durum bu hain örgütle çok sert mücadeleyi gerektiriyor olmalı ki Devlet böyle bir tutum sergiliyor. Ayrıca mesuliyetli makamlarda bulunanlar da sık sık, kurunun yanında yaşın da yanmaması için gerekli titizliğin gösterildiğini vurguluyorlar. Nitekim görevine geri dönenler de bunun belgeliyor. KHK ile görevine son verilenlerin yapabileceği fazla bir şey yok sanırım. En doğrusu maaş ödemesindeki durumu anlatan dilekçe ile kurumunuza başvurup sabırla sonucu beklemek sanırım. Bir haksızlık varsa mutlaka giderilecektir. İyi günler.

  14. 28 Kasım 2016 - 07:40 | #14

    Ferit bala :

    Mrb hocam aileden birinin hapiste olmasi kimlik almaya engel midir

    Özel güvenlik adaylarında kişi, sadece kendi adli sicilinden sorumludur. Ailede birinci derece yakınlar dahil sorun olmaz. İyi günler.

  15. 28 Kasım 2016 - 07:41 | #15

    Savaş avci :

    Hocam ben 2 sene önce hafif yaralamadan 2000 tl para cezası aldım 5 sene ertelendi özel güvenlik kimligi yenileme sınavına gireceğim sıkıntı olur mu

    Para cezasına çevrilen süre bir yıldan az ise silahsızda sorun olmaz. Silahlıda 6136 S.Kanun kapsamına giren bir durum olup olmadığına bakılır. İyi günler.

  16. 28 Kasım 2016 - 09:44 | #16

    ulaş :

    Hocam iyi günler hocam benim sorun şu benim arkadaşım yenileme için başvuru yaptı emniyette icrasından dolayı yenilemeyi yapmadılar bankaya borcu varmış icralık olmuş bir icranı kapat hem demişler şimdi başka bir arkadaşım da aynı durumda onunda icrası var yenileme yapacak ama çok endişeleniyor benzese aynı sıkıntı çıkar diye icra yenilemeye engelmi teşk

    Arkadaşınızın devam eden mahkemesi varsa bilemem. İcra borcu, özel güvenlik olmaya engel teşkil etmiyor diye biliyorum. Ancak esas olanın özel güvenlik şubelerde verilen karar olduğunu da belirtmek gerek. Dolayısıyla arkadaşınızın bu soruyu evrakla birlikte gidip özel güvenlik şubeye sorması uygun olur. İyi günler.

  17. 29 Kasım 2016 - 07:52 | #17

    İsmail :

    Merhaba. Yaralama suçundan kesinleşmiş 11 ay 20 gün HAGB cezam var. Suçta silah kesici alet vb.kullanılmadı. Süresi dolan Silahlı kimliğimi yeniletmek istiyorum. Aldığım ceza Silahlı Kimliğimi yenilememe engel teşkil edermi?Güvenlik şube ekte mahkeme kararı dışında başka bir evrak istiyormu.? Güvenlik Şubenin aynı durum için farklı kararlar vermesi mümkümmüdür.? Örnekleri varmıdır.? İlginize şimdiden teşekkürler…

    Birleştirilmiş Genelge 7.1. ve 7.2. maddelerinde; hükmün açıklanmasının geri bırakılması kararı verilenlerde denetim süresi sonuna kadar silahlı değil, silahsız çalışmaya müsaade edileceği belirtiliyor. Bu nedenle beş yılın sorunsuz tamamlanmasını müteakip aynı mahkemeden düşme kararı alıp başvurana kadar silahsız çalışabilirsiniz gibi görünüyor. Hakkında mahkeme olanlardan bu davanın son durumunu gösterir belge istenir. İyi günler.

  18. 29 Kasım 2016 - 09:05 | #18

    İsmail :

    Tekrar Merhaba. Arkadaşlara verdiğiniz yanıtlardan bir yılın altındaki ve kırmızı yazılı suçlar dışında silahlı kimlik almada ve yenilemede sorun olmayacağını yada olmama ihtimalinin yüksek olduğunu belirtmişsiniz. Bana verdiğiniz cevapta ise genelleme yaparak hagb li olanların beş yılın sonunu beklemesi bu süre zarfında silahsız olarak calışılabileceğini söylemişsiniz. Çelişkide kaldım. Beni aydınlatırsanız sevinirim. Teşekkürler. Suçum 11 ay 20 gün. Yaralama. (HAGB)

    Çelişkide kalmakla haklısınız. Önceki sayfalarda bir yorumcunun verdiği linkte açıklanmamış hükmün, hüküm olmadığı gerekçesiyle mahkemeye başvuran bir banka güvenlik görevlisinin davayı kazanması var. Size belirttiğim Birleştirilmiş Genelge’nin o maddesi de görmezden gelinemez. O maddelerde hükmün açıklanmasının geri bırakılması halinde dava kesinleşmemiş sayılacağından silahlı olamaz gibi bir ifade var. Dolayısıyla özel güvenlik şubelerinin Genelge’ye göre hareket edeceği varsayımıyla öyle yazdım. Esas olarak bu durumun en net cevabını belgeleri teslim ederken özel güvenlik şubeden alabilirsiniz. İyi günler.

  19. 29 Kasım 2016 - 12:05 | #19

    İsmail :

    Çok özür diliyorum. Sizi çok meşgul ettiğimin farkındayım. Ama ocaktaki sınava girebilmem için günüm sayılı. Son sorum silahlı kimlik yenileme kayıdı yaptırdığımda kabul edilmezse silahsız kimlik otomatik olarak verilirmi. Yoksa silahsız kimlik kaydımı yaptırmalıyım. Cevap vermesenizde anlayışla karşılarım. Teşekkürler…

    Her durumda eğitimi silahlı almanızı tavsiye ederim. Silahlı uygun görülmezse zaten silahsız verilir. Belki bir miktar fazla ödemeniz gerekecek ama sonradan silahlıya sadece yenileme-silah tabir edilen eğitimle geçmeniz mümkün. Ama bunu bir çok kurs, hatta emniyet bile ya bilmiyor, ya uygulamak istemiyor. Dolayısıyla sonradan tekrar raporla uğraşmamak için size silahlı alın, bu sorunlarla uğraşmayın derim. Cevap vermemek değil ama gerçekten çok yoğun iş var. Kusura bakmayın. İyi günler.

  20. 29 Kasım 2016 - 17:06 | #20

    Ozcan :

    Slm velayet davasında bosandıgım esımden çocuğumun velayetını almak ıcın mahkemeye uygunsuz fotorofları elıme gectı ve bu belgelerı mahkemeye sundum karşı taraf benden davacı oldu ve mahkemede karşı taraf bu fotoğraflar benım dedı ama bu fotoğrafları esım benım bılgısayarı ele gecırıp benden habersız sundu dedı ve mahkeme açıldı ve mahkemesı kazandım Berat ettım karşı taraf yargıtaya temıze yolladı ben sılahlı özel guvenlıgım kımlık kart ıcın yenılemeye gıdecegım sıkıntı olurmu

    Dilerim Yargıtay kararı bozmaz, aksi halde bu suçtan ceza alırsanız silahlı olamamak gibi bir sonuç doğar. Ancak şu aşamada özel güvenlik şubenin bunu nasıl değerlendireceğini inanın bilemiyorum. Beraat kararı dikkate alınırsa sorun yok, ancak dava devam ediyor diye değerlendirilirse dava bitene kadar silahsız çalışmanız söz konusu olabilir. İyi günler.

  21. 30 Kasım 2016 - 09:57 | #21

    efe :

    Hocam ben silahsızı kazandım simdi silahlı sınava girecek bugün mahkemem vardı ufak bır suç hakim 5 yıl erteleme verdi otamatık olarak dava dusecektr silahlı güvenlik olmama engel değil demi sınavı kazandıgım zaman silahlıya cevırtebılıyormuyum elimde mahkeme kararımda var .

    HAGB’li kararlarda mahkeme devam ediyormuş gibi değerlendirip beş yıllık süre sorunsuz tamamlanana kadar silahlı verilmeme ihtimalinden bilginiz olsun. Dava da otomatik düşmez, süre dolunca aynı mahkemeye başvurup düşme talep etmeniz gerekir. İyi günler.

  22. 30 Kasım 2016 - 13:42 | #22

    Ddsfth :

    Slm hocam konuyu kısaca anlatayım bir yaralama sucundan 87. Maddeden ceza aldım 2 yıl 2 ay 7 gün ve denetimli serbestlik yasası çıktığı için cezaevine girmedim ve buyasadan faydalanmak için girdi çıktı yaptım şuan hala çalışıyorum ocakta ihale var adli sicil kaydı çıkıyor bunu şirkete verince sorun olurmu ayrıca kimliğimi bu olaydan 1 ay önce yenilemiştim saygılar hocam

    Taksirli suçlar hariç bir yıldan fazla ceza almak özel güvenliğe engel hal sayılır. Bu nedenle maalesef durum ortaya çıktığında kartınız iptal edilir. Kararı veren mahkeme, sizin özel güvenlik olduğunuzu dikkate alıp özel güvenlik şubesine yazılmasını istediyse fazla vakit yok demektir. Mahkeme yazdırmadı ise kimlik yenileme veya şirketinizin belge istemesi gibi durumlarda en geç ortaya çıkar. İyi günler.

  23. 01 Aralık 2016 - 15:31 | #23

    murat :

    Benim su anda devam eden davam var.hakaret tehdit kasten yaralama ilk mahkeme oldu ve ertelendi yaralama ve tehdit gorunmuyor kamera kayitlari ve karsi tarafin sahitlerin ifadesine gore.buna gore bana bir yilin altinda bi ceza ve hagb li olursa kimlik yenilememde sıkıntı cikarmi.su anda silahli olarak gorev yapiyorum

    Bir yılın altında ceza ve HAGB olursa silahsız almanızda sorun olmaz. Ancak HAGB’li kararlarda davanın sonuçlanmadığı değerlendirilerek denetimli serbestlik süresi sonuna kadar silahlıda sıkıntı olma ihtimalinden bilginiz olsun. İyi günler.

  24. 01 Aralık 2016 - 15:33 | #24

    Fatih KAYA :

    Hocam Merhaba,
    2013 yılında
    Hacizli malların gereği gibi korunmayıp muhafaza görevini ihmal ettiğim için, mahkeme 2 ay 15 gün hapis cezası vermişti. Hagb kararı ile 5 yıl denetimli serbestlik cezasına çevirdi. Özel güvenlik olmaya (Silahlı- Silahsız) engel teşkil eder mi?
    Saygılarımla…

    Belirttiğiniz duruma ilişkin mahkemede size yöneltilen suçlama güveni kötüye kullanma değilse silahsızda sorun olmaz. Ancak HAGB’li kararlarda davanın henüz sonuçlanmadığı değerlendirilerek denetimli serbestlik sonuna kadar silahsız olma ihtimali var. İyi günler.

  25. 01 Aralık 2016 - 16:34 | #25

    ferhat atsız :

    slm abi banada yardımcı olsan sevinirim özel güvenlik soruşturmasında bu arşiv araştırması güvenlik olmama mani olurmu cevap verirseniz çok sevinirim

    Yukarıya yazdığınız belgede arşiv kaydı vardır bölümünün altında yazan mahkeme kararları sizde yoksa ilgili mahkemelerin özel kaleminden temin etmeniz gerekir. Suç ve verilen cezaya ilişkin bilgi olmadığı için yorum yapamıyorum. Mahkeme kararlarını bulduktan sonra bulunduğunuz il özel güvenlik şubesine gidip danışabilirsiniz. Oradan alacağınız cevap kesin bilgidir. İyi günler.

  26. 02 Aralık 2016 - 08:03 | #26

    Hocam tam olarak şöyle yazıyor:
    Suç türü: Muhafaza görevini kötüye kullanmak. Teslim edilen malları gereği gibi korumayıp, ihmal etmek.
    Yani hocam, özel güvenlik olamıyorum. Öyle mi? Acaba 5 yıl geçince, dilekçe verip bu kararı GBT’den sildirirsem, o zaman olabilir miyim?

    Muhafaza görevini kötüye kullanmak suçu, sayfanın başında kırmızı renkle vurgulananlardan değil. Benim söylediğim güveni kötüye kullanmak idi. Dolayısıyla özellikle silahsızda sorun yok görünüyor. Silahlı için HAGB’li süre bitene kadar beklemeniz gerekir sanıyorum. Denetimli serbestlik süresi, sorunsuz tamamlandığında aynı mahkemeden düşme kararı alınız. GBT’den silinme koşullarını bilemiyorum. İyi günler.

  27. 02 Aralık 2016 - 08:08 | #27

    Cem :

    Merhaba hocam ben silahli ozel guvenlik sinavina girdim kazandim ve sertifikami aldim ancak basvuru esnasinda 2010 yilinda uyusturucu kullanmak amacli bulundurmaktan denetimli serbestlik almistim gorevli benden mahkeme kararini istedi mahkeme kararini cikartip o sekilde evraklarimi teslim ettim sonuc olarak guvenlik kimlik karti verirler mi bana ?

    Uyuşturucudan ceza alanlara maalesef silahlı kart verilmiyor. Silahsız da bulunduğunuz şehre göre değişebilir. Ankara’da silahsız da verilmiyor çünkü. Kimler Güvenlik Olamaz kategorisinde silah ruhsatı alabilme koşullarına ilişkin yazıyı okumanızda yarar var. İyi günler.

  28. 02 Aralık 2016 - 15:54 | #28

    Onur :

    Selamlar benim sabıka kaydımda 1 kavgadan dolayı basit yaralama 1 bıcakla adam yaralama 1 de uyusturucudan dolayı sicil kaydı bulunmktadır fakat hepsınden denetimli serbestlik almış durumdayım hıc ceza evı yatmadım adli para cezası ve denetimli serbestlik aldım bu durumlar benım ozel guvenlık olmama engelmidir sizce yorumunuz cok onemlı benım ıcın sımdıden tesekkür ederım.

    Benim yorumumdan ziyade özel güvenliğin mahkeme kararlarını inceleyerek vereceği karar önemli ve geçerlidir. Öncelikle onu vurgulamak isterim. Ceza sürelerini yazmamışsınız. Kasten bıçakla yaralama ve uyuşturucu suçlarından dolayı silahlı olmanız mümkün görünmüyor. Silahsız için de ceza sürelerine bakılır. Bu davaların her birinden bir seferde bir yıl ve üstü ceza varsa silahsız da olmaz. Şöyle ki ayrı ayrı mahkemelerden toplam ceza bir yılı geçebilir. Ancak aynı mahkemeden bir yıl ve üstü ceza almak sorun olur. Ayrıca Ankara’da iseniz uyuşturucu suçundan dolayı silahsız da verilmediğini belirteyim. Mahkeme kararları ile bulunduğunuz il özel güvenlik şubesine danışmanızı tavsiye ederim. Oradan olumlu cevap almadan özel güvenlik eğitimi için masraf yapmamanızda yarar var. İyi günler.

  29. 02 Aralık 2016 - 16:02 | #29

    Emre :

    Hıcam resmi belgede sahtecilikten 2 yıl sicilim temiz oldugu için hagb kararı ile 5 yıl denetim aldım, acaba sürec bittifinde dava kapnsa kimlik alabilşrmiyim

    Resmi belgede sahtecilik suçundan dolayı dava tüm sonuçlarıyla ortadan kalksa da silahlı olamazsınız. Kararda HAGB olduğu için silahsız mümkün görünüyor (Ankara hariç). Beş yıllık süre sorunsuz tamamlandığında aynı mahkemeye başvurup düşme kararı almanız gerektiğinden bilginiz olsun. İyi günler.

  30. 03 Aralık 2016 - 08:59 | #30

    Bayrâm :

    Hocam ben kardesim.anneme alkollü bir şekilde saldirmisti. Bu sırada dustu burnunu kırdı .ve kardeşim benden şikayetçi oldu..bunun la beraber savci yaralanmadan dava açtı.hakim dava nin ikinci duruşmasında beraat kararı verdi . Dava kamu davası olduğu için.savci annemle kardeşimin davasını kesinleştirilmesi ama benim dosyami yargıtaya gönderdi.buradan gelen sonuca göre bu olayda bir yılın üzerinde ceza alirsan güvenlik belgem dusermi yada .kimliğimi yenileme sürecinde burada alacağım ceza yenilemeye engel olurmu.kamuda güvenlik görevlisi olarak çalışıyorum….

    Bir yıl ve üstü cezada HAGB olursa sizi kurtarır. Ancak silahlı iseniz denetimli serbestlik süresi sonuna kadar silahsız olma ihtimalinden bilginiz olsun. HAGB’de dava devam ediyormuş gibi değerlendirildiği için böyle bir durum var. İyi günler.

  31. 03 Aralık 2016 - 14:44 | #31

    tolga :

    hocam merhaba…
    silahlı kimlik kartı alırken veya yenilerken ; hagb olan suçlarda hagb süresi dolana kadar : silahlı kimlik kartını silahsız yenilenebileceğini yada ilk silahlı kimlik başvurusunda ,silahsız kart verilebilir demişsiniz…
    5188 kimler silahlı ögg olamaz ve 6136 91/1779 sayılı kimler silah ruhsatı alamaz yönetmeliğini incelediğimde;
    sitenizde kırmızı ile işaretlenmiş olan ve ayrıca 6136 91/1779 da geçen suçlardan herhangibirinden 1 yıl altı veya 1 yıl üstü ceza alan ve hagb a çevrilen suçlarda ;hiçbir suretle ;silahlı kimlik kartı verilemeyeceği…
    kırmızıyla belirtilen suçlar dışında ve ayrıca 6136 da belirtilmeyen ,suçlardan : 1 yıl altı ceza alındığında ve hagb kararı verildğinde: silahlı kart alınabileceğini ve yenileme yapılabileceğini yorumladım…
    AKSİ HALDE kırmızıyla belirtilen suçlardan olmayan ve 6136 sayılı kanunda sayılmayan suçlardan ; 1 yıl altı ceza alan ve hagb ‘a çevrilen hiç kimse silahlı kart alamaz gibi bir yorum ortaya çıkıyor…

    Bu madde kapsamında sayılan fiiler den dolayı yargılanması devam eden şahısların ruhsat verme ve yenileme işlemleri,yargı kararı kesinleşinceye kadar durdurulur… derkende 6136 daki suçlartı kapsıyor gibi.
    sizin yorumunuz ne olur…

    Birleştirilmiş Genelge “7.1.Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılmasına Kararı Verilenler, 7.1.1. Silahsız özel güvenlik görevlisi için yapılan olan uygulama” başlıklı bölümün ilk paragrafında CMK’ya göre açıklanması geri bırakılan hükmün sanık hakkında bir hukuki sonuç doğurmamasını ifade ettiği, ikinci paragrafta Onuncu fıkraya atıf yaparak denetim süresinde yükümlülükleri yerine getiremeyen sanığın durumunu değerlendirerek; cezanın yarısına kadar belirleyeceği bir kısmının infaz edilmemesine ya da koşullarının varlığı halinde hükümdeki hapis cezasının ertelenmesine veya yaptırımlara çevrilmesine karar vererek yeni bir mahkumiyet hükmü kurabilir.” hükmünü amirdir diyor. Son paragrafta da “Bu hükümler doğrultusunda, herhangi bir suçtan yargılanarak hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına kararı verilen kişiler silahsız özel güvenlik görevlisi olabilecekler, denetim süresi içinde kasten yeni bir suç işlenmesi veya denetimli serbestlik tedbirine uygun davranmaması halinde açıklanacak olan hükme göre durumları yeniden değerlendirilerek özel güvenlik görevlisi olmalarına engel bir hüküm almaları halinde verilmiş olan çalışma izni iptal edilecektir.” diyor.
    Birazı aynen, birazı kısmen yukarıya aldığım bölümün son paragrafı yoruma meydan bırakmayacak şekilde HAGB’lilerin dava bitene kadar silahsız çalışabileceklerini söylüyor bence. Genelge, sitede var. Belirttiğim maddelere bakabilirsiniz. İyi günler.

  32. 09 Aralık 2016 - 15:52 | #32

    Tolga :

    Hocam…
    7.1.1 genelgesi,silahsiz kart başvurusunda bulunanlar ve haklarinda hagb kararı olanlar için,yanı; 7.1.1 de kimlik başvurusunu silahsız kart için başvuru yapanlarin,kimlik alabilmeleri için gereken sartlari anlatıyor kanısındayım…
    7.1.2 genelgesi,silahli kart başvurusu için yapılan başvurularda,6136 sayıli kanundan ceza alınırsa yada 6136 da geçen suçlardan mahkemesi devam edenler için,silahli kart alınamayacağı ve talepleri olursa silahsız kimlik kartı alabileceklerini açıklıyor kanisindayim…
    7.2 de işe özel güvenlik çalışma izni verildikten sonra suç isleyenleri ve hagb kararı verilenleri anlatıyor…
    7.2 ‘ nin 2. Paragrafından itibaren size söylemek istediğim husus açıklayıcı olarak anlatıldığı kanısındayım….

    Saygider hocam ,
    Amacım sizinle polemiğe girmek yada size akıl vermek deyil yanlış anlaşılmasın…ama yorum farklılığı olduğunu farkettim
    ..
    Vaktiniz olursa 7.1.1 , 7.1.2 ve .7.2 maddelerini okursanız size anlatmak istediğim hususu anlayacağınızi ümit ediyorum…
    Saygılarımla,iyi çalışmalar…

    Son kursların başlaması ile ilgili yoğunluk nedeniyle siteye bakamadım, gecikme için kusura bakmayınız. 7.1.1′de 5271 S.Kanuna göre; HAGB’nin hem hüküm, hem de hüküm değilmiş gibi değerlendirildiğine ilişkin maddeler verilmiş. Son paragrafında da “Bu hükümler doğrultusunda, herhangi bir suçtan yargılanarak hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına kararı verilen kişiler silahsız özel güvenlik olabilecekler…” şeklinde uygulama ile ilgili açıklayıcı detay verildiğini, bunun özel güvenlik olduktan sonra suç işleyenler için de geçerli olduğunu düşünüyorum. Yine de dikkatimden kaçan husus olabileceği için iddia edemiyorum maalesef. Öte yandan tüm bunlardan farklı olarak, kaçakçılıktan işlem görüp HAGB’li karar verilen bir kişiye denetimli serbestlik süresi dolmadan silahlı alabileceğinin söylendiğini de öğrenmiş durumdayım. Bu nedenle metinleri yorum işine girmeden hakkında işlem olanların bulundukları il özel güvenlik şubeleri ile görüşmelerinin doğru olacağını, son ve geçerli kararın oradalarda verildiğini belirtmekte yarar var sanırım. Son olarak sizin takipte olup gerektiğinde beni uyarmanızdan rahatsız olmak ne kelime bilakis hoşnutum, bunun için ayrıca teşekkür ederim. Birine yanlış bilgi vermenin vicdan azabını yaşamaktansa ikaz edilmeyi bin kere tercih ederim. İyi günler.

  33. 09 Aralık 2016 - 15:56 | #33

    Mehmet T :

    Hocam iyi günler kolay gelsin 30.04.1998 doğumluyum 18 yaşımdayım. 17 yaşındayken bi cahillik yapıp başkasının kredi kartı ile internet üzerinden alışveriş yaptım. Olucağını zannetmiyordum 1 defa denemiştim sadece meblağ büyük değil (180 ₺) mahkemem bu cuma günü ben silahsız özel güvenlik görevlisi olmak istiyorum ama son kayıt Çarşamba günü kurs için güvenlik olmam için engel olurmu bu durum bana. Bu sınavı kaçırırsam çok kötü olucak benim için araştırdım Bi cevap bulamadım cevap verirseniz sevinirim.

    Cevap gecikti kusura bakmayın. Belirttiğiniz suçtan HAGB’li ceza alırsanız silahsız mümkün olabilir. Ancak Ankara’da HAGB’li de olsa kimlik onayı verilmediğini belirteyim. Bulunduğunuz ildeki durumu oranın özel güvenlik şubesine danışmanız doğru olur. Her ne kadar bu sınav sizin için önemli ise de yapacağınız masrafların boşa gitmemesi için durum netleştikten sonra başvuru yapmanız daha doğru görünüyor. Nitekim sonraki sınav da çok yakın bir tarihte. Hatta iki sınav arasında sadece tek dönem kurs verilebilecek kadar az süre. İyi günler.

  34. 09 Aralık 2016 - 16:01 | #34

    ayhan :

    Hocam şimdi benim özel güvenlik kimlik kartim iptal olcak 2007 yılında eski bir mahkeme gorunmus bu aralık ayın 23 kadar kartın dolma suresi var ama ben ayın sonuna kadar bir çalışma şansı istesem emniyet 10 gün daha bir süre tanirmı bide hocam 23 aralık kartimin süre bitiminde veya 23 aralık ayından önce iptal olursa emniyet hemen işyerine dilekçe yazarmi iptal oldu diye haberleri olurmu hocam luften sorularına yardımcı olurmusunuz düşünmekten yoruldum

    Cevap gecikti kusura bakmayın, inanın siteye bakacak hiç vakit olmadı. Emniyet özel olarak süre vermez. Kart iptalinde sizden kart alınır. İşyerinize ayrıca yazı yazılıp yazılmadığını inanın bilmiyorum, sadece bildiğim kadarıyla yazılmıyor diyebilirim. İnşallah bu arada bir şekilde çözüm bulunmuştur. İyi günler.

  35. 09 Aralık 2016 - 16:02 | #35

    Güvenlik :

    hocam 1.20 promil alkollü araç kullanarak trafik güvenliğini tehlikeye sokmak sucundan 25 gün hapis cezasıyla hagb kararı verdi hakim silahlı sertifikamı yenilememde herhangi bir engel olur mu?

    Kararda sadece alkol yazıyorsa sorun olmaz. Bazılarında alkol ve uyuşturucu yazıyorlar, o zaman sorun olur. İyi günler.

  36. 09 Aralık 2016 - 16:18 | #36

    Günay :

    Iyı günler ben özel güvenlik olarak calismaktayim 3 tane mahkemeden 6 ayrı ceza aldım. Cezaların toplamı 1 yılı geçiyor fakat cezalar ayrı ayrı verildiği için 1 yılı geçen biŕ cezam yok.darp,hakaret,iş yeri dokunulmazlığını ihlal birde bıçak tasimadan (adam yaralamaya kasıtlı bicak tasima diye geciyor)6136 ya 15/4 ten 500 tl para cezası var.silahlı güvenlik kartim var.bunlar kimlik yenilemeye engel olurmu.ıyı günler.

    Belirttiğiniz suçlardan bıçak taşımanın tanımı nedeniyle sorun çıkar gibi görünüyor. Para cezasının ödenmesinden itibaren de beş yıl süre şartı var ama uygulamasını bilmiyorum. Size yanlış bilgi vermek istemem. En net cevap için bu mahkeme kararları ile bulunduğunuz il özel güvenlik veya ruhsat şubesine danışmanız olur. Silah ruhsatı alabilenler silahlı özel güvenlik de olabileceği için doğru bilgiyi alabilirsiniz. İyi günler.

  37. 09 Aralık 2016 - 16:23 | #37

    Mustafa :

    Merhaba hocam ben 9 yıldır silahlı yaka kartım var ve çalışmaktayım kamu görevlisine hakaretten 1 yıl ceza verdiler fakat beş yıl içinde herhangi bir suça karışmazsan silinecek dediler yaka kartımı yenilemeye gittiğimde herhangi bir sorun olurmu

    Silahlı olduğunuzu sonradan fark ettim. Bu durumda kararda HAGB olması silahsız için yeterli, silahlı devam etmenizde sorum olabilir maalesef. Silinecek dediklerine göre HAGB var sanırım. Eğer silahlı olmazsa beş yıl dolunca aynı mahkemeden düşme kararı almanız halinde tekrar silahlıya geçersiniz. İyi günler.

  38. 09 Aralık 2016 - 16:27 | #38

    Selim :

    İyi akşamlar hocam.benim bu temmuz ayında apartman komşumuzla bir kavgamiz oldu karşı tarafın 2 kişi olup benim tek kişi olduğum kavgada benim burnum kırıldı ve 2.derece darp tespit edildi.karşı tarafında diğer kişinin kolu kırılıp 3. Derece darp olduğu tespit edildi.diğer kişide ise 1.derece darp olduğu tespit edildi.ve olayda herhangi bir kesici delici ateşli bir silah kullanmadı iki tarafta.2017 Şubat ayında mahkememiz olcak daha ilk mahkeme olcak.ben su anda silahlı güvenlik olarak çalışıyorum ve ocak ayında yenileme yaptırcam bu olay benim silahlı kimlik kartı almama bir engel teşkil eder mı? Beni bu konuda aydinlatirsaniz sevinirim çok teşekkürler hayırlı aksamalar hocam.

    Olayda 6136 S.Kanun kapsamına girecek bir alet kullanımı söz konusu olmadığı için sorun çıkacağını sanmıyorum. Mahkeme sonuçlandığında bir yıldan az ceza alırsanız yine sorun olmaz. Ancak bir yıl ve üstü ceza alırsanız, HAGB’li olursa silahsız kurtarır, silahlı için denetimli serbestlik süresini bekletebilirler. Yenileme başvurunuzda mahkemenin son durumunu gösterir belge istenecektir. İyi günler.

  39. 09 Aralık 2016 - 16:29 | #39

    Mithat :

    Hocam mrb ben evraklarımı 60 gun once verdim fakat gelmedı onceden banka borcu yuzunden mahkemem oldu gıtmedım yakalama cıkmıs yakalandım bır gece nexarette yattım ertesigun saldı savcı 10 icinde ode dedı odedım ve gbt den dudurdum aranmayı fakat bu kilik icin mahkeme kagıdı istemediler acaba bunun icinmi gelmedi kimliyım bu dava biteli 4 yıl oluyo saygılarımla

    GBT’de aranmıyor olarak görünseniz de mahkemeye ait kayıt çıktı ise ve siz buna ilişkin belgeyi vermediyseniz evrakınız bekletiliyor olabilir. O davaya ilişkin belge ile başvuru yaptığınız yere danışmanızı tavsiye ederim. İyi günler.

  40. 09 Aralık 2016 - 16:34 | #40

    ufik :

    Hocam yaklasil.4 yıldır devam eden bir davam var içeriği suç işlemek amaci ile kurulan örgüte uye olmak ve uyuşturucu madde ticereti yapmak veya sağlamak diye geciyor sabikam yok sicilim temiz daha once bir suça karsmadm silahsiz olarak sinavi gectim evraklarmi emniyete teslim ettim mahkemenin 2 yada 3 yil.devam edecegi soleniyor en Son manlemede savci bana beraat talep etti fakat mahkeme halan drvam.etmekte silahsiz ögg olamamamda bir sakinca varmitteşekkür ederim

    Yoğunluk nedeniyle bir süredir siteye bakamadım. Diğer yorumunuzu da okudum. Esasında örgüt suçları ciddi bir durumdur. Ancak özel güvenlik şubede sıkıntı olmaz demiş ve hakim de sizin için beraat istediğine göre endişelenecek bir durum görünmüyor. İyi günler.

  41. 09 Aralık 2016 - 16:48 | #41

    Serdar :

    Merhaba hocam ben asker kaçağıyim güvenlik olmama engel olur mu

    Eğitim, sınav aşamalarında sorun olmaz. Ancak kimlik başvurusunda GBT’ye bakıldığı için yakalanırsınız bilginiz olsun. İyi günler.

  42. 09 Aralık 2016 - 16:50 | #42

    Mesut :

    Hocam mrb bnm icradan dolayi mahkemem var bu engel olurmu tskurler

    İcradan bir yıl ve üstü ceza yoksa sorun olmaz ama kimlik başvurusunda buna ilişkin belgeyi mutlaka vermeniz gerekir. Bilginiz olsun. İyi günler.

  43. 09 Aralık 2016 - 16:53 | #43

    Ramazan :

    iyi günler Ankara’dan yazıyorum uyuşturucudan yakalandim mahkemeye hakim karşısına çıkmadım sadece savcılık soruşturması diye mahkemeden kağıt geldi 1 yıl denetimli serbestlik 5 yılda kamu davasının ertelenmesi denetimli serbestlik sorunsuz bitti şuan adlı sicil ve arşiv kaydım da bisey gözükmüyor polis Gbt’sinde bisey çıkmıyor silahsiz yenileme sinavina girecem acaba bi sorun çıkar mi ?

    GBT’de aranma görünmese de uyuşturucuya ilişkin kayıt çıkacağından Ankara’da sorun olur maalesef. Memleketiniz veya imkan varsa çevre illerden birine ikamet kaydınızı alıp başvuruyu oradan yapmanızı tavsiye ederim. İyi günler.

  44. 09 Aralık 2016 - 17:08 | #44

    ŞAŞKIN ANKARALI :

    hocam kolay gelsin ben kamu kurumunun birinde 1998 den beri güvenlik olarak 3 ilde ayrı ayrı çalıştım.Muğlada talihsiz bir cinsel taciz olayı ile karşı karşıya kaldım.2012 yılında güvenlik olarak ANKARA’ya tayin oldum. 2007 yılında başımdan geçen olay yüzünden mağdur oldum maalesef ANKARADA 5 yıl denetim süresi içinde bir suç kaydı oluşmadı mahkemeye baş vurup 2015 Ağustos ayında düşürdüm.Bu esnada Valilik güvenlik kimliğimi iptal etti dünya başıma yıkıldı. Uyap vatandaşlık sisteminden ve sicilimden de silindi. HAGB verilen bir karardı sicilimden silinen yeniden silahlı güvenlik kimliğimi alabilirmiyim TEŞEKÜRL ederim Saygılar.

    UYAP’tan, adli sicilden silinse de GBT’de görünür. Dolayısıyla o düşme kararını iyi saklayın. Düşme kararı aldığınıza göre kimliği de alabilmeniz mümkün olur. Halen Ankara’da iseniz düşme kararıyla AŞTİ içerisindeki Öz.Güv.Ş.’ye başvurmanız gerekir. İyi günler.

  45. 09 Aralık 2016 - 17:19 | #45

    aydın :

    iyi günler hocam 2010 yılında askerligimi yaptım.bana ait olan teskere kagıdımda benim imzam atılmış. itiraz ettim .beni imzadan sahtecilikten mahkemeye verdiler askeri mahkemede yargılandım imza benim olmadıgı için serbest kaldım. ögg kimligim silahlı 28,10,2016 sona erdi. emniyet özel güvenlik şubesine gittigimde hakkında askeri mahkemeden sivil mahkemeye sahtecilikten açılmış dava var silahlı yenileme yapamayız .mahkemen sonuçlanması gerekli dedi ..çalıştıgım işyeri ücretsiz izne ayırdı..yapmadıgım suçtan magdurum hocam.hüküm de giymedim. ne yapmam gerekli teşekkürler.

    Sahtecilik, ciddi sonuçları olan bir suç, bu nedenle öncelikle davayı iyi bir avukatla takip etmenizi tavsiye ederim. Suç tarihi 2010, kimlik süresi 2016′da bittiğine göre siz, bu suçtan sonra özel güvenlik kimliği almışsınız. Neden yıllar sonra sivil mahkemeye gönderildi bilemiyorum. Avukatınız bunların cevabını bulur mutlaka. Ancak ücretsiz izin gibi kısa sürede çözülür mü bilemiyorum. Mahkeme-dava süreçleri uzun zaman alabilir ve sonucunu da kestirmek bizim açımızdan mümkün değil. Bu suçtan ceza almanın sonuçlarını düşünerek bir an önce avukatla takibini başlatmanızı tavsiye ederim. İyi günler.

  46. 09 Aralık 2016 - 17:20 | #46

    F böcek :

    Merhaba hocam ben 4 aralıkta silahlı özel güvenlik sinavina girdim ama 2015 de kufur ve hakarete ugradim bende kavga ettim kavga sonucunda karşı taraf mahkemeye verdi beni 3 defa duruşma oldu hepsi ileri tarihe atıldı 4.durusma 1ocak 2017 de yani bu olay benim silahli özel güvenlik olmama engel olur mu

    Kavga esnasında 6136 S.Kanun kapsamına girecek silah-bıçak, kesici-delici alet kullanımı yoksa ve ceza süresi bir yıldan az olursa sorun olmaz. Kimlik başvurusunda bu davanın son durumunu gösterir belgeyi, müracaat evrakınıza eklemeyi ihmal etmeyin. İyi günler.

  47. 09 Aralık 2016 - 17:22 | #47

    Mahsum koca :

    Hocam merhaba ben 15 yaşımda yankesicilik suretiyle hırsızlık yaptım. 14 gün cezaevinde kaldım sonra herhangi bi mahkemeye çıkmadan serbest bırakıldım.özel güvenlik olmam için bi engel varmı silahsız ?

    Özel güvenlik adaylarının araştırmasında yaş küçüklüğü kurtarmıyor. Bu nedenle reşit olmadığınız zamana ait de olsa o mahkeme evrakını sizde yoksa da bulmanız gerekiyor. Mahkeme evrakı ile bulunduğunuz il özel güvenlik şubesine danışmanızı tavsiye ederim. Olumlu cevap aldığınız takdirde eğitim için başvuru yaparsınız. İyi günler.

  48. 10 Aralık 2016 - 15:20 | #48

    Gizem :

    Hocam iyi akşamlar Ankara da uyuşturucu yüzünden kimlik alamayanlar başka illerde alma imkanı varmış bu ıller için bilgi verme imkânınız varmi

    Maalesef konu hakkında bilgim yok. Hangi ilden başvuru yapmak planlanıyorsa ilgili kişinin oradan araştırması gerekir. İyi günler.

  49. 10 Aralık 2016 - 16:03 | #49

    Yasin Taş :

    Hocam iyi günler uyuşturucu suçundan mahkeme beraatimi verdi ancak denetimli serbestlik (idrar tahlil) verdi ancak yerine getiremediğim için mahkemeye çıktım ve 2 yıl ceza verdi sonra 18 aya düşürdü ve cezayı erteledi sertifika almam için engel olur mu teşekkür ederim.

    Kararda HAGB varsa ve Ankara dışında başka bir ilden başvuruyorsanız silahsız olabilir. Ankara’da HAGB olsa da kimlik onayı verilmiyor. Bulunduğunuz ildeki durumu özel güvenlik şubeye danışmanızı tavsiye ederim. Kararda HAGB yoksa ceza süresi bir yıldan fazla olduğu için maalesef olumsuz. İyi günler.

  1. Henüz geri izleme yok.
Yorum Sayfaları: Önceki « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Hepsini Göster